Praktisk info om vuggestuen

Dagligdagen:

6.20: Solstrålen åbner og der serveres morgenmad. De første 15 min er  i børnehaven sammen med børnehavebørnene. Hvis dit barn skal have morgenmad, skal det gerne være her senest 7.20. Morgenmaden er et hovedmåltid og består fx havregryn, havrefras eller havregrød.

8.30: Vi serverer formiddagsmad i vuggestuen. Dette skal ses som et mellemmåltid og kan fx bestå af 1/2 skive brød + frugt.

9.00: Vi begynder på formiddagens aktiviteter, fx. male, udeleg, motorik og højtlæsning.

10.45/11.00: Vi samler børnene i to grupper og spiser frokost. Frokosten består af varm mad tirsdag og fredag samt rugbrød med div. pålæg + grønt de andre dage.

11.30/12.00: De børn der skal sove til middag bliver puttet ude eller inde.

13.30/14.00: Vi spiser eftermiddagsmad, som kan bestå af surmælksprodukter, frugt, rugbrød, hjemmebagt brød eller lign.

15.30/16:00: Vi går i børnehaven og samles med børnehavebørn og de sidste SFO-børn. (Kl. 15.00 om fredagen)

17.00: Institutionen lukker.

Fredag lukkes der 16.00

(Obs. for børn under 1 år er der andre "regler". Vi følger barnets rytme ift. spisetider og søvn)

Fysiske rammer i vuggestuen:

I vuggestuen er der 2 store lokaler, som kan deles op i 4 mindre lokaler og der er mulighed for, at børnegruppen er aldersopdelt i spisesituationer, og ved nogle aktiviteter.

Der er et badeværelse med to toiletter, håndvaske og pusleplads.

I vuggestuen har vi to direkte udgange til legepladsen, samt en udgang til vores overdækkede areal, samt skur, hvor børnene sover i krybber.

Der er egen garderobe, hvor hvert barn har sin egen plads til overtøj, sko, skiftetøj mv.

Legepladsen er indrettet til de yngste børn og er indhegnet fra børnehavens legeplads, med en låge igennem, så børnene også kan benytte deres legeplads ved lejlighed. På legepladsen er der sandkasse, legehus, rutsjebane, fliser til køretøjer og en bakketop. Vi benytter ofte sansegyngen og børnegyngen på børnehavens legeplads.

Vores vuggestue er normeret til 16 børn.