Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Vores vision og værdisæt

Vision for Trekronerskolen/Solstrålen 

 

På Trekronerskolen og Solstrålen ønsker vi at være et godt sted for alle – børn, forældre og personale. 

 

Trekronerskolen og Solstrålen ønsker at være en samlet organisation, der samarbejder på tværs med en grundholdning om fællesskab, tillidsskabende relationer, forskellige læringsmuligheder og plads til forskellighed.

 

Vi gør os umage for at være Trekronerområdets foretrukne skole og dagtilbud. 

 

 

Værdisæt for Trekronerskolen/Solstrålen

 

Vi ønsker at være et sted med plads til forskellighed, hvor krav og forventninger afstemmes i forhold til den enkeltes kompetencer, således at alle bliver så dygtige, som de kan. Dette gælder både traditionelle kompetencer, men også kreativitet og det at tænke anderledes. Det understøtter vi blandt andet ved, at alle ikke skal lære det samme, men alle skal lære noget. Det sker gennem en god relation til barnet, et tæt samarbejde med forældrene og et professionelt teamsamarbejde. 

 

Vi ønsker at være et sted, der har fokus på, at der kan opstå læringsmuligheder i mange forskellige sammenhænge, både fagligt og socialt. Vi tager udgangspunkt i det enkelte barns alder, interesser og nærmeste udviklingszone. Det understøtter vi blandt andet ved, at vi både planlægger læring i vores faste rammer, men også med ture ud af huset i og udenfor vores lokalområde.  

 

Vi ønsker at være et sted med tillidsskabende relationer og med fokus på den enkeltes trivsel. Det understøtter vi blandt andet ved, at alle møder hinanden med nærvær, omsorgsfuldhed og anerkendelse. Vi giver tid til samtale, taler i en ordentligt tone og anerkender forskellige synspunkter, således at alle oplever sig set, hørt og forsøgt forstået.

 

Vi ønsker, at skole og SI ses som et hus, og alle bidrager til fællesskabet (børn, forældre og personale). Vi har fokus på de gode historier om børnefællesskaber, forældresamarbejdet, medarbejderne, ledelsen og om vores rammevilkår. Vi vægter arbejdet med ”de gode overgange”. Det understøtter vi ved, at det er betydningsfuldt, at vi kender til hinandens hverdag, og vi løfter i flok.  

 

Godkendt i skolebestyrelsen d. 31.10.2023